fredag 24 augusti 2012

En dag med Lucas!

Igår (fredag) var jag ledig
och när jag jobbat en del vill jag gärna hitta på något skoj med pojkarna.
Men denna dag kom min mormor för att passa Liam,
 så jag och Lucas kunde få en egen dag på stan.

Han behövde nya skor och byxor,
då är det lättast att ha Lucas med sig så han få prova i affären.

Vi tog bussen för det tycker han är så spännande. 
Jag som inte är så erfaren av bussar
 (längre, åkte alltid när jag var mindre)
gick på fel buss. 
Men de löste sig vi kunde gå av vid nästa hålplats 
och ta nästa buss som gick till stan.
Väldigt smidigt att åka buss faktiskt.
(om man gå på rätt buss :) )
Man slipper leta parkeing och  betala parkerings avgift.

Här sitter en glad Lucas på bussen.

Efter inköp av vinterjackor och nya skor till bägge pojkarna,
tog vi en fika..
För att sedan gå i några affärer till.

Det gick fantastiskt bra,
Lucas va så duktig trots alla timmar på stan.

Även jag köpte mig en födelsedags present till mig själv,
ett par wakingskor som jag tänkte pappa kunde ge mig.
Bra va..
han bli nog glad som slipper leta paket till mig =)
Fast han vet inte om de ännu ;)

Sen va vi och lämnade in min telefon,
 som ska skickas iväg på lagning.
Fick låna en knapp telefon
och oj vad tråkigt att ha en sån.
Men det är bara att bita ihop  någon vecka.

När vi kom hem va de dax för min underbara mormor
att ta bussen hem till lilla Ljungby igen.
Vi tackar så mycket för att du ville komma och passa Liam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...