söndag 26 februari 2012

Apan Nicke!

I fredags kväll kom jag på att jag ville virka amigurumi
till mina pojkar.
Det blev denna lilla apa från boken
Välkommen till Virkligheten av Annika Messing.

Tycker kanske inte de är den finaste "ap modellen"
men han är väldigt söt!

Har svårt att virka efter andras mönster
och de va längesen sist.
I mina anteckningar står det kort om mönsterna och har vant mig vid de.
Ex. 1+2, 2+2, vikvarv, 5 v fm , vikvarv, h ö fm, 1-2...
Mycket lätt förståligt för mig, men kanske rena grekiskan för någon annan.

 Men detta mönstret va helt i min stil, jätte bra skrivet!
Ungefär så hade jag också skrivit ett mönster,
visste nästan hela tiden hur jag skulle virka utan att knappt titta.  


Apan fick Lucas.
Tänker tillbaka när han var en liten bebis.
När han hade både napp, linne och shorts med apa på.
Tyckte han va så fin i de!

Vill ni inte köpa boken så kan man låna den på
biblioteket eller bokbussen.


Lucas döpte honom till, Apan Nicke.
Som Nickenyfiken.

Nicke är virkad i garnet Freja från Svarta Fåret med virknål 3.
100% akryl garn
Gillar de garnet till amigurumi, lätt och följsamt.

Håller redan på med min tredje amigurumi.
Hoppas den blir klar idag.
Den ska såklart Liam få, och kommer passa honom. 

Trevlig dag. Kram på er

2 kommentarer:

  1. Skönt att du verkar må bättre igen!

    Tycker apan är gullig :) jag har också lite svårt att virka efter andras mönster och har också egna förkortningar på mina mönster. Sen tycker jag det är svårt när man ska skriva in dem i datorn till mönsterförsäljning :) Man måste liksom tänka om lite...

    Ha en fin dag! Kram Alexandra

    SvaraRadera
  2. jättefin apa, har själv funmeringar från Mia Bengtssons bok på en apa men nu är det en dinosarie som väntar att bli klar, jättefin är din apa !! Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...