fredag 24 februari 2012

1 år sen jag började virka!

Pratade precis med min lilla mormor
och vi kom fram till att igår, för 1 år sen, den 23/2-2011
 virkade jag mitt första bakverk

Det va denna, inte så fina, dammsugaren.

Kul att se tillbaka på gamla bilder.

Den lilla bakelsen va mitt andra virkverk och de mönstret kommer ifrån
Sandra Moréns blogg Garn & Gott
som var en stor inspiration för mig.
Den andra gjorde jag en förstoring på Sandras mönster.

Redan efter 4 dagar började jag virka efter egna mönster
och så här såg dem ut.
Som ni ser, hade jag inte så stor koll på vilket garn jag skulle använda.
Ett grovt och ingen lyster i, blir inte så roliga bakverk av de.

Efter en vecka virkade jag cupcakes,
också efter eget mönster med inspiration från
som är så fantastiskt duktig!

Dessa är virkade i Candy från Svarta Fåret.
Söta små nystan, men blir dyra i längden.
Började i stället virka med Tilda, också från Svarta fåret,
som jag beställer från Garnaffären.se
Ett underbart garn som ha många härliga färger.

Denna prinsessbakelse är en av alla bakverk,
som jag gjorde de första veckorna.

1 kommentar:

  1. Har det gått ett helt år sen du började! Ja herre gud. Det känns som om du alltid varit i farten med dina fina kakor mm. Medans jag är här och håller på med renarna är du där i söderns land å sköter barn , garn och man med en så säker hand. puss o kram din mamma

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...