lördag 28 januari 2012

Kladdtårta!

Blev en kladdtårta till fikat idag.
Bredde på jordgubbs tårtmousse på kladdkakan
 och la sedan några jordgubbar och riven choklad ovanpå.
Smälte choklad och ringlade på bakplåtspapper,
 lät de stelna i kylen och satte sen dom i tårtan.

I tårtmoussen hade jag även 2 dl vispad grädde i,
och så mixade jag jordgubbar som jag blandade i.

Enkelt och gott!

Jag med min bästa vän!


Se på när min köksmaskin gör jobbet!

Påsen med tårtmousse.
Finns även med vanilj och choklad.

Färdig att äta!

Liam och gammel mormor.

3 kommentarer:

  1. Det var inte dåligt! Så fin! Vad flitig du är med din bakning! Hur hinner ni äta upp allt ;) hihi...

    Själv ska jag baka skrädmjölstekakor imorgon... men utan bakmaskin :( Har fortfarande inte köpt någon.

    Hoppas tårtan var god, ha en fortsatt fin helg!
    kram Alexandra

    SvaraRadera
  2. Sååå duktig du är på att baka tårta cina, jättefin är den...

    SvaraRadera
  3. Vilken proffsig tårta du har gjort, den ser ut att komma direkt från Konditoriet, supergottigott :o) Får man komma och smaka?

    Du är allt väldigt i baktagen nu , superroligt!
    ha det så gott, kram//tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...